Τι υποστηρίζει η Interstar για την ξαφνική εμφάνιση βίντεο της εμπορικής αμαξοστοιχίας...

Nonews-NEWS.com



Τι υποστηρίζει η Interstar για την ξαφνική εμφάνιση βίντεο της εμπορικής αμαξοστοιχίας...
http://www.nonews-news.com/2025/02/interstar.html
Feb 8th 2025, 20:19



Ως κεραυνός εν αιθρία ήρθαν στη δημοσιότητα τα βίντεο που κατέθεσε πρόσφατα ο συνήγορος της εταιρείας Interstar Security (που έχει αναλάβει τη φύλαξη και βιντεοεπιτήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου) Βασίλης Καπερνάρος στον εφέτη ανακριτή Λάρισας που διερευνά την υπόθεση για το έγκλημα των Τεμπών...

Τα βίντεο αυτά κατατέθηκαν περίπου δύο χρόνια μετά την τραγωδία –προκαλώντας εύλογα ερωτήματα– κι ενώ οι αρμόδιες αρχές είχαν κάνει γνωστό ότι δεν υπάρχει τέτοιο υλικό για την εμπορική αμαξοστοιχία, επειδή έχει καταστραφεί. Επίσης, τα βίντεο ήρθαν στο φως τη στιγμή που κλιμακώνεται η οργή κατά της κυβέρνησης, η οποία κατηγορείται για συγκάλυψη του εγκλήματος των Τεμπών, όπως καταγράφεται τόσο στους δρόμους, όσο και στις δημοσκοπήσεις. 
Υπενθυμίζεται επίσης ότι δεν έχει επιβεβαιωθεί η γνησιότητα των βίντεο.

Η δημοσιοποίηση των βίντεο προκάλεσε αντιδράσεις, με την τεχνική ομάδα του Ειδικού Πραγματογνώμονα Τεχνικού συμβούλου του Συλλόγου Τέμπη 2023, Βασίλη Κοκοτσάκη, να εγείρει σοβαρά ερωτήματα σχετικά με την αξιοπιστία του νέου υλικού.
Σε αυτό το πλαίσιο αυτό, λοιπόν, ο Β. Καπερνάρος προχώρησε σε διευκρινίσεις για το πώς ήρθε στο φως το εν λόγω υλικό. Όπως υποστηρίζει, τα βίντεο εντοπίστηκαν πρόσφατα, έπειτα από «ενδελεχέστερη έρευνα» που έκανε η ίδια η εταιρεία. Αναφέρει επίσης ότι τα βίντεο τραβήχτηκαν από 2 σημεία «τα οποία δεν ζητήθηκαν ποτέ και δεν αποτελούν Σιδηροδρομικό Σταθμό».
«Ό,τι ζητήθηκε από τις αρμόδιες αρχές, δόθηκε σε άμεσο χρόνο 2 ή 3 ημερών», υποστηρίζει εξάλλου ο κ. Καπερνάρος και σημειώνει ότι τα καταγραφικά των καμερών είναι ρυθμισμένα στις 15 ημέρες εγγραφής. Αναφέρει εξάλλου πως η εταιρεία κατέβαζε και χορηγούσε εντός αυτών των 15 ημερών, μόνο τα βίντεο που ζητούσαν οι αρμόδιες αρχές, τονίζοντας ότι «δεν ζητήθηκε τίποτα που να αφορά την εμπορική αμαξοστοιχία στο συγκεκριμένο 15νθήμερο». 
Οι διευκρινίσεις του Β. Καπερνάρου«Σημαντικά σημεία του ιστορικού διαχείρισης του αποδεικτικού υλικού από πλευράς της εταιρείας security 'Interstar"»1. Ό,τι ζητήθηκε από τις αρμόδιες αρχές, δόθηκε σε άμεσο χρόνο 2 ή 3 ημερών ανάλογα του όγκου δεδομένων των βίντεο ή το γεωγραφικό σημείο από το οποίο έπρεπε να συλλέξουμε τον σκληρό δίσκο του αντίστοιχου καταγραφικού καμερών. Δεν υπήρξε ποτέ καμία καθυστέρηση, πόσο μάλλον 1,5 ή 2 ετών όπως κυκλοφόρησε στις ειδήσεις.
2. Τα καταγραφικά των καμερών είναι ρυθμισμένα βάσει της νομοθεσίας, στις 15 ημέρες εγγραφής. Στη συνέχεια γίνεται επανεγγραφή πάνω από το υπάρχον υλικό. Τα καταγραφικά είναι περιουσία του ΟΣΕ και χωρίς νομική εντολή, δεν επιτρέπεται να γίνει καμία τροποποίηση στη ρύθμιση αυτή, ή εξαγωγή βίντεο.
3. Η εταιρία κατέβαζε και χορηγούσε εντός των 15 ημερών, ΜΟΝΟ τα βίντεο που ζητούσαν οι αρμόδιες αρχές και τα οποία εκείνο το χρονικό διάστημα (από τις 28/02/23 και μέχρι και 15 μέρες μετά), αφορούσαν αποκλειστικά και μόνο την επιβατική αμαξοστοιχία. Δεν ζητήθηκε τίποτα που να αφορά την εμπορική αμαξοστοιχία στο συγκεκριμένο 15νθήμερο. 
4. Παρ' όλα αυτά, όπως πρόσφατα διαπιστώθηκε, εντός του ανωτέρω 15νθημέρου και συγκεκριμένα στις 02/03/23 και 09/03/23, χειριστής του Επιχειρησιακού Κέντρου της εταιρίας, κατέβασε 3 βίντεο από 2 σημεία τα οποία δεν ζητήθηκαν ποτέ και δεν αποτελούν Σιδηροδρομικό Σταθμό. (Διευκρινίζεται ότι όλα τα βίντεο τα οποία ζητήθηκαν από την εταιρία, αφορούσαν τα αποκλειστικά και μόνο σημεία των Σιδηροδρομικών σταθμών και όχι άλλες εγκαταστάσεις).
5. Τις τελευταίες εβδομάδες υπήρξε ενδελεχέστατη έρευνα για το θέμα σε σχέση με τη σύνθεση και το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας η οποία βγήκε στη δημοσιότητα. Η Διοίκηση της εταιρίας τόσο λόγω της επικαιρότητας όσο και σε συνέχεια της λανθασμένης ονομασίας του σημείου που είχε περιληφθεί στην σχετική παραγγελία του Εφέτη Ανακριτή, για τη χορήγηση των σκληρών δίσκων από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης αντί του Εμπορευματικού Σταθμού (όπως εκ των υστέρων διαπιστώθηκε ότι εννοούσαν και όπως προκύπτει και από τη σχετική αλληλογραφία), έδωσε ρητή εντολή να ερευνηθούν όλοι οι υπολογιστές καθώς και οι 889 κάμερες του Επιχειρησιακού Κέντρου που χρησιμοποιούνται για την απομακρυσμένη λήψη αρχείων, μήπως τυχόν και υπάρχει κάποιο επιπλέον αρχείο καταγραφής σχετικό με την υπόθεση του δυστυχήματος των Τεμπών, το οποίο ενδεχομένως δεν έχει ζητηθεί από τις αρχές που διενεργούν την ανάκριση.
Κατά την έρευνα αυτή βρέθηκαν τα τρία αρχεία (βιντεοληπτικό υλικό) τα οποία προέρχονται από κάμερες, υλικό από τις οποίες ουδέποτε μας ζητήθηκε και από κανέναν και απεικονίζουν καθαρά τη διέλευση της εμπορικής αμαξοστοιχίας με κατεύθυνση από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα, λίγο πριν τη σύγκρουσή της με την επιβατική αμαξοστοιχία. Η εταιρία άμεσα δια του πληρεξουσίου δικηγόρου της και με δική της πρωτοβουλία, παρέδωσε στον Εφέτη Ανακριτή όλα όσα ήδη είναι γνωστά ως παραδοθέντα στη Δικαιοσύνη, σε σχέση με την έρευνα που διεξάγεται».
Ζητήματα νομιμότητας και εγκυρότητας εγείρει η ομάδα Κοκοτσάκη
Ο Βασίλης Κοκοτσάκης και οι συνεργάτες του Dr Παπαδάκης Μανόλης, Καθηγητής αναλυτικών μαθηματικών Πανεπιστημίου Χιούστον με εξειδίκευση στην ανάλυση βίντεο-εικόνας και ήχου και ο Μάρκος Χρυσός -Διπλωματούχος Χημικός Μηχανικός, εξέδωσαν μια εκτενέστατη ανακοίνωση, στην οποία εγείρουν ερωτήματα σχετικά με την χρονική εμφάνιση των βίντεο καθώς και με την προέλευση, καθώς όπως αναφέρουν οι σκληροί δίσκοι από τις κάμερες ασφαλείας έχουν κατασχεθεί από τις ανακριτικές αρχές αρχές από το καλοκαίρι του 2023.
Στη συνέχεια ο κ. Παπαδάκης, σύμφωνα πάντα με την ανακοίνωση, προέβη σε μια πρώτη εξέταση των τελευταίων βίντεο (που κυκλοφόρησαν στα ΜΜΕ και βρίσκονται στα χέρια των ανακριτικών αρχών) και παραθέτει μια σειρά στοιχείων που αμφισβητούν την γνησιότητά τους.
Αναλυτικά η ανακοίνωση 
«Σχετικά με βίντεο το οποίο δημοσιεύτηκε την 7/2/2025 σε επιλεγμένα μέσα ενημέρωσης έχουμε να παρατηρήσουμε:
-Σύμφωνα με το 643/26-9-23 έγγραφο της εταιρείας security interstar προς τον κύριο Ανακριτή , η εταιρεία κάνει γνωστό ότι δεν υπάρχουν βίντεο από την άφιξη αναχώρηση και κίνηση της εμπορικής αμαξοστοιχίας στους Σταθμούς από Θεσσαλονίκη μέχρι τον τόπο δυστυχήματος , διότι τα αρχεία δεν ζητήθηκαν έγκαιρα με αποτέλεσμα οι σκληροί δίσκοι να επανεγγραφούν.»
«Κατόπιν αυτών ο Ανακριτής προέβη στην κατάσχεση των σκληρών δίσκων και ανέθεσε σε εξειδικευμένο εργαστήριο του εξωτερικού την εργασία ανάκτησης των αρχείων , προσπάθεια που ουσιαστικά απέβει άκαρπη. Οι δίσκοι αυτοί από το Καλοκαίρι 2023 παραμένουν στην διάθεση των ανακριτικών αρχών.
Την 7/2/2025 μέσω δικηγόρου των Αθηνών δόθηκε βίντεο το οποίο ισχυρίζεται ότι δείχνει την εμπορική αμαξοστοιχία σε τούνελ λίγο πριν την σύγκρουση.
Πέραν των ερωτημάτων που προκύπτουν πώς η εταιρεία ανέκτησε αρχεία από σκληρούς δίσκους που είναι κατασχεμένοι και πέτυχε αυτό που εξειδικευμένα εργαστήρια δεν πέτυχαν και αφού τα είχε γιατί δεν τα προσκόμιζε τόσο καιρό στην κύρια ανάκριση ,στην οποία προφανώς θα κληθεί να τα δικαιολογήσει και να αποδείξει την αυθεντικότητα των αρχείων αλλά και την μέθοδο ανάκτησης, η ομάδα μας απέστειλε το δημοσιευμένο υλικό στο εργαστήριο του κ.Παπαδάκη στις ΗΠΑ και μέχρι να έχουμε πρόσβαση σε αυτό που υποβλήθηκε στην ανάκριση , προέβει στις παρακάτω παρατηρήσεις από την πρώτη εξέταση:

«Eχουμε δύο βίντεο που υπό κανονικές συνθήκες καταγραφής δεν μπορεί να είναι μόνον 33 λεπτά το καθένα. Λογικά και υπό φυσιολογικές συνθήκες πρέπει να είναι τμήματα καταγραφών μεγαλύτερης διάρκειας.
Γιατί λοιπόν δίδονται στη δημοσιότητα δύο βίντεο μόνο 33 λεπτών;
Ο κ. ανακριτής τι έχει;
Αφού ο κ. Καπερναρος διαρρέει στη δημοσιότητα 2 βίντεο γιατί δε διαρρέει την ολότητα των καταγραφών εκείνης της ημέρας από τις 8 το βράδυ έως τα μεσάνυχτα για να μπορούμε να επιβεβαιώσουμε τη γνησιότητα τους βλέποντας και άλλους συρμούς που διήλθαν μπροστά από τις κάμερες πριν το ατύχημα.
Έχει τα πλήρη βίντεο ο κ. ανακριτής ή έχει ότι ανέβηκε στο YouTube;
Δε γίνεται να σώζεται μόνο τμήμα των βίντεο; Τα βίντεο πριν αρχίζουν να διαγράφονται από τον σκληρό δίσκο παραμένουν σωσμένα στην ολότητά τους.
Ο συρμός φαίνεται να έχει τη σύνθεση της 63503 αλλά οι λαμαρίνες στα τρία πρώτα βαγόνια δε φαίνεται να εξέχουν ή να είναι προσδεμένες με σύρματα όπως ήταν στον συρμό που συμμετείχε στην σύγκρουση . Μέσα στο τούνελ θα γυαλίζανε στο φως τα σύρματα.
«Τα μεταφερόμενα ελάσματα είχαν προσδεθεί, ως ορίζονται από τα διεθνή πρότυπα, με δεσμίδες τεσσάρων συνεστραμμένων συρμάτων πάχους 5mm, ανοπτημένου όλκιμου σιδήρου, σε κατά πλάτος διπλό πέρασμα προ της ασφάλισης(περίπλεξης). Συνεπώς, με οκτώ (8) σύρματα ανά πρόσδεση και σε κατά μήκος αποστάσεις μικρότερες των τριών (3) μέτρων( Εκθεση Μπαρτζόπουλου)»
Δεν έχουμε φωτογραφίες των δύο καμερών.
Οι κάμερες φαίνεται να είναι σχετικά χαμηλά στο ύψος των δύο έως 2,5 μέτρων το πολύ. Τέτοια τοποθέτηση είναι αντισυμβατική γιατί οι κάμερες τοποθετούνται πλησιέστερα προς την οροφή και μάλιστα ώστε να έχουν μεγάλο οπτικό πεδίο. Το πεδίο της ν. 5 είναι εξαιρετικά περιορισμένο.
Επίσης οι κάμερες στηρίζονται γενικά σε τοίχο για να αποφεύγεται να η χρήση επιπρόσθετης κολώνας – στηρίγματος που στο τούνελ μέσα δε μπορείς να την τοποθετήσεις εύκολα λόγω στενότητας.
Απαιτούνται φωτογραφίες των καμερών και στατικές όψεις από τις ίδιες τις κάμερες για να μπορούμε να αποφανθούμε με μεγαλύτερη ασφάλεια για το τι βλέπουμε.
Επίσης η ονομασία των καμερών είναι αντισυμβατική γιατί θα περίμενε κανείς να αναγράφεται η τοποθεσία της κάμερας και όχι κάτι ασαφές όπως κάμερα 5 λες και πρόκειται για κάμερες μίνι μάρκετ.
Συγκρίνετέ την με την ονομασία των καμερών της ΠΑΘΕ.
Επίσης η ονομασία των καμερών στα βίντεο αυτά δεν ταιριάζει με τον τρόπο που ονοματίζει η εταιρεία τις κάμερες στον επιβατικό σταθμό ΘΣΝ (Δέστε την έκθεση Μπατζόπουλου -Βασιλακου για το περιεχόμενο των σκληρών δίσκων).
Εν κατακλείδι χωρίς να γνωρίζουμε πώς εξήχθησαν αυτά τα βίντεο από τους δίσκους που τα περιείχαν και πού βρίσκονταν αυτοί οι δίσκοι όταν έγινε αυτή η ανάκτηση στοιχείων, δεν μπορούμε να αποφανθούμε για τη γνησιότητα των βίντεο αυτών.
Η χρονοσήμανση δεν αποτελεί απόδειξη γιατί τα καταγραφικά μπορεί να ρυθμισθούν να αναγράφουν οποιαδήποτε ώρα και μέρα ανεξαρτήτως από την πραγματική ημερομηνία και ώρα και κάποιος μπορεί να γυρίσει βίντεο σε μεταγενέστερο χρόνο και να το χρονοσημάνει για προγενέστερο χρόνο και ημερομηνία».
Οι ξεχασμένες κάμερες του ΟΣΕ
Αξίζει να υπενθυμίσουμε πως στις 28/1, μετά τις μαζικές διαδηλώσεις για το έγκλημα των Τεμπών και λίγες μόλις μέρες μετά την αποκάλυψη των ηχητικών από την επιβατική αμαξοστοιχία και την κατάθεση του τελικού πορίσματος του κ. Κοκοτσάκη, το Live News είχε αποκαλύψει πως ο ΟΣΕ με ανακοίνωσή του είχε ενημερώσει τις ανακριτικές αρχές για την ύπαρξη κι άλλων καμερών και είχε δηλώσει την πρόθεσή του να καταθέσει τους σκληρούς δίσκους αυτών των «ξεχασμένων καμερών».

Η ανακοίνωση του ΟΣΕ
«Αντιλαμβανόμενοι την προσπάθειά σας να συγκεντρωθούν όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία από τη συνολική πορεία κίνησης της εμπορικής αμαξοστοιχίας, από την εκκίνησή της έως το σημείο της τραγικής σύγκρουσής της, αναλαμβάνουμε την πρωτοβουλία και σας ενημερώνουμε ότι υπάρχουν και περαιτέρω σημεία κατά μήκος της γραμμής από Θεσσαλονίκη μέχρι και τη Σήραγγα του Πλαταμώνα, στα οποία έχουν εγκατασταθεί κάμερες. Εφόσον κρίνετε χρήσιμο, θα σας παραδοθούν οι σκληροί δίσκοι, σε μία προσπάθεια διευκόλυνσης στην περαιτέρω έρευνά σας, καθώς, ενδέχεται να έχουν καταγραφεί στοιχεία της κίνησης της εμπορικής αμαξοστοιχίας 63503, τα οποία θα είναι αξιοποιήσιμα, εφόσον καταστεί δυνατή η ανάκτηση υλικού λόγω της σημαντικής παρέλευσης του χρόνου εγγραφής των αρχείων και της επανεγγραφής των σκληρών δίσκων».
 



You are receiving this email because you subscribed to this feed at https://blogtrottr.com

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe here:
https://blogtrottr.com/unsubscribe/nfz/GMxWxp
Σχόλια