Πολιτικό αεροσκάφος πετάει με 3 φορές την ταχύτητα του ήχου...
Nonews-NEWS.com
Πολιτικό αεροσκάφος πετάει με 3 φορές την ταχύτητα του ήχου...
http://www.nonews-news.com/2025/02/3_01864972309.html
Feb 23rd 2025, 11:29
Ένα πολιτικό αεροσκάφος έσπασε το φράγμα του ήχου κατά τη διάρκεια δοκιμαστικής πτήσης, στην έρημο Μοχάβε της Καλιφόρνια την Τρίτη 28 Ιανουαρίου.
Αυτή ήταν η πρώτη φορά... που ένα αεροσκάφος ιδιωτικής ανάπτυξης και κατασκευής καταφέρνει κάτι τέτοιο. Η δοκιμαστική πτήση αποτέλεσε ορόσημο για την Boom Supersonic, την κατασκευάστρια εταιρεία του μικρού τζετ που ελπίζει να κάνει τα υπερηχητικά ταξίδια πραγματικότητα για τις μάζες.
«Και είναι στον αέρα», ακούγεται να λέει ο Μάικ Μπάνιστερ, πρώην πιλότος του επίσης υπερηχητικού Concorde της British Airways, στη ζωντανή μετάδοση της δοκιμαστικής πτήσης στην έρημο της Καλιφόρνια.
Περίπου 12 λεπτά αργότερα, ο επικεφαλής πιλότος δοκιμών της Boom, ο Τρίσταν «Geppetto» Μπράντεμπεργκ, έφτασε σε ύψος 35.290 ποδιών και επιτάχυνε, με το αεροπλάνο να «σπάει» το φράγμα του ήχου φτάνοντας ταχύτητα 1,122 Mach, σύμφωνα με την εταιρεία.
Το XB-1, όπως ονομάζεται το αεροσκάφος, επρόκειτο να σπάσει ακόμη δύο φορές το φράγμα του ήχου στα περίπου 20 λεπτά που διήρκεσε η πτήση του. Τα δεδομένα από τη δοκιμή και άλλες προηγούμενες πτήσεις, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου με τον οποίο το αεροσκάφος αντιδρά στην υπερηχητική ταχύτητα, θα αναλυθούν από την εταιρεία καθώς προχωρά προς τον τελικό της στόχο. Αυτός δεν είναι άλλος από την κατασκευή ενός υπερηχητικού επιβατικού αεροσκάφους με την ονομασία Overture.
Η πτήση πραγματοποιήθηκε στον ίδιο εναέριο χώρο όπου ο Τσακ Γιέιγκερ «έσπασε» για πρώτη φορά το φράγμα του ήχου το 1947. Η εταιρεία έλαβε ειδική άδεια από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ ώστε να πραγματοποιήσει τη δοκιμαστική πτήση πάνω από την ξηρά.
«Η υπερηχητική πτήση του XB-1 αποδεικνύει ότι η τεχνολογία για εμπορικές υπερηχητικές πτήσεις είναι πλέον εδώ», δήλωσε ο Μπλέικ Σολ, διευθύνων σύμβουλος της Boom.
Έχουν περάσει περισσότερες από δύο δεκαετίες από τότε που το Concorde, το τελευταίο ενεργό εμπορικό υπερηχητικό αεροσκάφος, έκανε υπερατλαντικά ταξίδια σε περίπου τέσσερις ώρες. Το τζετ ήταν αποτέλεσμα μιας κοινοπραξίας μεταξύ της βρετανικής και της γαλλικής κυβέρνησης με σκοπό να ικανοποιήσει τη ζήτηση για ταχύτερα ταξίδια.
Ωστόσο, οι τιμές των εισιτηρίων για ένα ταξίδι με το Concorde δεν ήταν προσιτές για τους περισσότερους επιβάτες. Επιπλέον, το 2000, ένα Concorde συνετρίβη στη Γαλλία, στοιχίζοντας τη ζωή σε 113 ανθρώπους. Τρία χρόνια αργότερα, όλα τα Concorde αποσύρθηκαν και πλέον τα περισσότερα εκτίθενται σε μουσεία σε όλο τον κόσμο. Η Boom είναι πεπεισμένη ότι μπορεί να ξεπεράσει τα εμπόδια που καθήλωσαν το Concorde και να κάνει τα υπερηχητικά ταξίδια προσιτά και πιο οικολογικά. Τα αεροσκάφη Overture της εταιρείας θα είναι σχεδιασμένα για να χρησιμοποιούν βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα.
Η εταιρεία αναφέρει ότι το Overture θα είναι ένα επιβατικό αεροσκάφος που θα μεταφέρει 64 έως 80 επιβάτες με ταχύτητα Mach 1,7, δηλαδή 1,7 φορές την ταχύτητα του ήχου. Αν αυτό ισχύει, τότε το πρωτοποριακό αεροσκάφος θα είναι δύο φορές πιο γρήγορο από ένα κανονικό επιβατικό αεροπλάνο. Τον Ιούνιο, η εταιρεία ολοκλήρωσε την κατασκευή του εργοστασίου του Overture στο Γκρίνσμπορο της Βόρειας Καρολίνας, όπου θα μπορεί να παράγει 66 μοντέλα ετησίως.
Ο Μπομπ Βαν ντερ Λίντεν, επιμελητής αερομεταφορών και αεροσκαφών ειδικού σκοπού στο Εθνικό Μουσείο Αεροπορίας και Διαστήματος του Smithsonian, δήλωσε ότι η επιτυχής δοκιμαστική πτήση αποτελεί καλό οιωνό για την Boom, μία από τις λίγες εταιρείες που ανταγωνίζονται στο χώρο των υπερηχητικών επιβατικών αεροσκαφών.
Όμως προειδοποιεί ότι η εταιρεία θα αντιμετωπίσει τις ίδιες προκλήσεις που αντιμετώπισε το Concorde.
«Υπάρχει πολύς, πολύς, πολύς δρόμος μεταξύ αυτής της δοκιμαστικής πτήσης και της κατασκευής του υπερηχητικού επιβατικού αεροσκάφους», είπε. «Και στη συνέχεια, το άλλο ερώτημα σχετικά με το υπερηχητικό μεταφορικό μέσο είναι: Υπάρχει ζήτηση γι' αυτό; Έχουν λυθεί τα προβλήματα που δεν μπόρεσε να λύσει το Concorde; Αυτό είναι ακόμη στον αέρα» συμπλήρωσε.
Παρόλα αυτά, είπε ο Βαν ντερ Λίντεν, η ιδέα έχει μέλλον, εν μέρει διότι όταν πρόκειται για ταξίδια, «όλοι θέλουν να πηγαίνουν πιο γρήγορα, πιο γρήγορα, πιο γρήγορα».
Κατά την ακρόαση για την επιβεβαίωσή του αυτό το μήνα, ο υπουργός Μεταφορών των ΗΠΑ, Σον Ντάφι, εξέφρασε την υποστήριξή του στην ιδέα, λέγοντας ότι πρέπει να υπάρχουν διάδρομοι όπου τα υπερηχητικά αεροπλάνα μπορούν να κάνουν δοκιμαστικές πτήσεις και κανόνες που θα επιτρέπουν τη «συνεχή καινοτομία σε αυτόν τον τομέα».
Με πληροφορίες από Washington Post
Lifo.gr
You are receiving this email because you subscribed to this feed at https://blogtrottr.com
If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe here:
https://blogtrottr.com/unsubscribe/nfz/GMxWxp
Πολιτικό αεροσκάφος πετάει με 3 φορές την ταχύτητα του ήχου...
http://www.nonews-news.com/2025/02/3_01864972309.html
Feb 23rd 2025, 11:29
Ένα πολιτικό αεροσκάφος έσπασε το φράγμα του ήχου κατά τη διάρκεια δοκιμαστικής πτήσης, στην έρημο Μοχάβε της Καλιφόρνια την Τρίτη 28 Ιανουαρίου.
Αυτή ήταν η πρώτη φορά... που ένα αεροσκάφος ιδιωτικής ανάπτυξης και κατασκευής καταφέρνει κάτι τέτοιο. Η δοκιμαστική πτήση αποτέλεσε ορόσημο για την Boom Supersonic, την κατασκευάστρια εταιρεία του μικρού τζετ που ελπίζει να κάνει τα υπερηχητικά ταξίδια πραγματικότητα για τις μάζες.
«Και είναι στον αέρα», ακούγεται να λέει ο Μάικ Μπάνιστερ, πρώην πιλότος του επίσης υπερηχητικού Concorde της British Airways, στη ζωντανή μετάδοση της δοκιμαστικής πτήσης στην έρημο της Καλιφόρνια.
Περίπου 12 λεπτά αργότερα, ο επικεφαλής πιλότος δοκιμών της Boom, ο Τρίσταν «Geppetto» Μπράντεμπεργκ, έφτασε σε ύψος 35.290 ποδιών και επιτάχυνε, με το αεροπλάνο να «σπάει» το φράγμα του ήχου φτάνοντας ταχύτητα 1,122 Mach, σύμφωνα με την εταιρεία.
Το XB-1, όπως ονομάζεται το αεροσκάφος, επρόκειτο να σπάσει ακόμη δύο φορές το φράγμα του ήχου στα περίπου 20 λεπτά που διήρκεσε η πτήση του. Τα δεδομένα από τη δοκιμή και άλλες προηγούμενες πτήσεις, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου με τον οποίο το αεροσκάφος αντιδρά στην υπερηχητική ταχύτητα, θα αναλυθούν από την εταιρεία καθώς προχωρά προς τον τελικό της στόχο. Αυτός δεν είναι άλλος από την κατασκευή ενός υπερηχητικού επιβατικού αεροσκάφους με την ονομασία Overture.
Η πτήση πραγματοποιήθηκε στον ίδιο εναέριο χώρο όπου ο Τσακ Γιέιγκερ «έσπασε» για πρώτη φορά το φράγμα του ήχου το 1947. Η εταιρεία έλαβε ειδική άδεια από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ ώστε να πραγματοποιήσει τη δοκιμαστική πτήση πάνω από την ξηρά.
«Η υπερηχητική πτήση του XB-1 αποδεικνύει ότι η τεχνολογία για εμπορικές υπερηχητικές πτήσεις είναι πλέον εδώ», δήλωσε ο Μπλέικ Σολ, διευθύνων σύμβουλος της Boom.
Έχουν περάσει περισσότερες από δύο δεκαετίες από τότε που το Concorde, το τελευταίο ενεργό εμπορικό υπερηχητικό αεροσκάφος, έκανε υπερατλαντικά ταξίδια σε περίπου τέσσερις ώρες. Το τζετ ήταν αποτέλεσμα μιας κοινοπραξίας μεταξύ της βρετανικής και της γαλλικής κυβέρνησης με σκοπό να ικανοποιήσει τη ζήτηση για ταχύτερα ταξίδια.
Ωστόσο, οι τιμές των εισιτηρίων για ένα ταξίδι με το Concorde δεν ήταν προσιτές για τους περισσότερους επιβάτες. Επιπλέον, το 2000, ένα Concorde συνετρίβη στη Γαλλία, στοιχίζοντας τη ζωή σε 113 ανθρώπους. Τρία χρόνια αργότερα, όλα τα Concorde αποσύρθηκαν και πλέον τα περισσότερα εκτίθενται σε μουσεία σε όλο τον κόσμο. Η Boom είναι πεπεισμένη ότι μπορεί να ξεπεράσει τα εμπόδια που καθήλωσαν το Concorde και να κάνει τα υπερηχητικά ταξίδια προσιτά και πιο οικολογικά. Τα αεροσκάφη Overture της εταιρείας θα είναι σχεδιασμένα για να χρησιμοποιούν βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα.
Η εταιρεία αναφέρει ότι το Overture θα είναι ένα επιβατικό αεροσκάφος που θα μεταφέρει 64 έως 80 επιβάτες με ταχύτητα Mach 1,7, δηλαδή 1,7 φορές την ταχύτητα του ήχου. Αν αυτό ισχύει, τότε το πρωτοποριακό αεροσκάφος θα είναι δύο φορές πιο γρήγορο από ένα κανονικό επιβατικό αεροπλάνο. Τον Ιούνιο, η εταιρεία ολοκλήρωσε την κατασκευή του εργοστασίου του Overture στο Γκρίνσμπορο της Βόρειας Καρολίνας, όπου θα μπορεί να παράγει 66 μοντέλα ετησίως.
Ο Μπομπ Βαν ντερ Λίντεν, επιμελητής αερομεταφορών και αεροσκαφών ειδικού σκοπού στο Εθνικό Μουσείο Αεροπορίας και Διαστήματος του Smithsonian, δήλωσε ότι η επιτυχής δοκιμαστική πτήση αποτελεί καλό οιωνό για την Boom, μία από τις λίγες εταιρείες που ανταγωνίζονται στο χώρο των υπερηχητικών επιβατικών αεροσκαφών.
Όμως προειδοποιεί ότι η εταιρεία θα αντιμετωπίσει τις ίδιες προκλήσεις που αντιμετώπισε το Concorde.
«Υπάρχει πολύς, πολύς, πολύς δρόμος μεταξύ αυτής της δοκιμαστικής πτήσης και της κατασκευής του υπερηχητικού επιβατικού αεροσκάφους», είπε. «Και στη συνέχεια, το άλλο ερώτημα σχετικά με το υπερηχητικό μεταφορικό μέσο είναι: Υπάρχει ζήτηση γι' αυτό; Έχουν λυθεί τα προβλήματα που δεν μπόρεσε να λύσει το Concorde; Αυτό είναι ακόμη στον αέρα» συμπλήρωσε.
Παρόλα αυτά, είπε ο Βαν ντερ Λίντεν, η ιδέα έχει μέλλον, εν μέρει διότι όταν πρόκειται για ταξίδια, «όλοι θέλουν να πηγαίνουν πιο γρήγορα, πιο γρήγορα, πιο γρήγορα».
Κατά την ακρόαση για την επιβεβαίωσή του αυτό το μήνα, ο υπουργός Μεταφορών των ΗΠΑ, Σον Ντάφι, εξέφρασε την υποστήριξή του στην ιδέα, λέγοντας ότι πρέπει να υπάρχουν διάδρομοι όπου τα υπερηχητικά αεροπλάνα μπορούν να κάνουν δοκιμαστικές πτήσεις και κανόνες που θα επιτρέπουν τη «συνεχή καινοτομία σε αυτόν τον τομέα».
Με πληροφορίες από Washington Post
Lifo.gr
You are receiving this email because you subscribed to this feed at https://blogtrottr.com
If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe here:
https://blogtrottr.com/unsubscribe/nfz/GMxWxp
Σχόλια