Μεξικό: Η Google στο επίκεντρο αντιμονοπωλιακής έρευνας
secnews.gr
IT Security News, Gadgets, Tweaks for Geeks and More
Μεξικό: Η Google στο επίκεντρο αντιμονοπωλιακής έρευνας
https://www.secnews.gr/650600/mexico-google-antimonopoliaki-ereuna/
Jun 10th 2025, 17:22
by Digital Fortress
Η ρυθμιστική αρχή ανταγωνισμού του Μεξικού, Cofece, ετοιμάζεται να ανακοινώσει την απόφασή της για το αν η Google έχει παραβιάσει τη νομοθεσία περί ανταγωνισμού στην εγχώρια αγορά ψηφιακής διαφήμισης. Αν επιβεβαιωθούν οι κατηγορίες περί δημιουργίας παράνομου μονοπωλίου, η εταιρεία ενδέχεται να βρεθεί αντιμέτωπη με πρόστιμο που θα μπορούσε να φτάσει έως και το 8% των ετήσιων εσόδων της στο Μεξικό.
Παρότι η Google δεν αποκαλύπτει αναλυτικά στοιχεία εσόδων ανά χώρα, ένα τέτοιο πρόστιμο θα συγκαταλεγόταν στα μεγαλύτερα που έχει επιβάλει ποτέ η Cofece.
Η τελική απόφαση αναμένεται έως τις 17 Ιουνίου. Σημειώνεται ότι, με βάση το νομικό πλαίσιο του Μεξικού, το 8% επί των εσόδων αποτελεί το ανώτατο όριο για κυρώσεις που σχετίζονται με μονοπωλιακές πρακτικές.
Δείτε επίσης: Διόρθωση bug που εξέθετε αριθμούς τηλεφώνου συνδεδεμένους με Google accounts
Η έρευνα της Cofece ξεκίνησε το 2020 και μπήκε στη φάση της δίκης το 2023, όταν και εκδόθηκε σχετική κλήτευση προς την Google Mexico. Η εταιρεία είχε έκτοτε τη δυνατότητα να προσκομίσει αποδεικτικά στοιχεία προς υπεράσπισή της.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Google μπορεί να προσφύγει σε ασφαλιστικά μέτρα για την προσωρινή αναστολή της απόφασης, έως ότου αποφανθεί εξειδικευμένο δικαστήριο για την εγκυρότητά της. Στο μεταξύ, η Cofece έχει αιτηθεί οικονομικά στοιχεία της Google από τη φορολογική αρχή SAT, επιβεβαιώνοντας το βάθος και τη σοβαρότητα της έρευνας.
H υπόθεση φαίνεται να πλησιάζει στην τελική της φάση, καθώς πραγματοποιήθηκε προφορική ακρόαση με την εταιρεία στις 20 Μαΐου — διαδικασία που θεωρείται κομβική πριν από την έκδοση απόφασης.
Η Google έχει υπερασπιστεί τη θέση της απέναντι σε κατηγορίες για αντιανταγωνιστική συμπεριφορά ήδη από το 2020, όταν η Lina Ornelas, διευθύντρια δημόσιας πολιτικής της Google Mexico, είχε δηλώσει: «Το να είσαι μεγάλος δεν είναι κακό. Αυτό που έχει σημασία είναι να μην εξουδετερώνεις τον ανταγωνισμό, ακόμη και αν τα προϊόντα σου είναι πιο αποτελεσματικά και γι' αυτό έχεις περισσότερους χρήστες».
Δείτε επίσης: Το Google Messages αλλάζει τον τρόπο επισύναψης εικόνων και βίντεο
Πέρα από την υπόθεση της Cofece, η Google έχει βρεθεί στο στόχαστρο και για άλλους λόγους. Η πρόεδρος του Μεξικού, Claudia Sheinbaum, είχε καταθέσει αγωγή κατά της εταιρείας για την απόφαση μετονομασίας του «Gulf of Mexico» σε «Gulf of America» στους χάρτες Google Maps που προβάλλονται στις ΗΠΑ — κίνηση που αποδίδεται στην πολιτική του προέδρου Donald Trump. Η αγωγή υποστηρίζει ότι η Google δεν έχει την «εξουσία» να προβαίνει σε τέτοιες ονομαστικές αλλαγές.
Αν η μεξικανική αρχή ανταγωνισμού Cofece καταλήξει σε καταδικαστική απόφαση για την Google, η εξέλιξη αυτή θα εναρμονιστεί με τις αυξανόμενες νομικές πιέσεις που δέχεται ο τεχνολογικός κολοσσός στις Ηνωμένες Πολιτείες. Πέρυσι, Αμερικανός περιφερειακός δικαστής έκρινε ότι η Google κατέχει παράνομο μονοπώλιο τόσο στον τομέα της online αναζήτησης όσο και στη συναφή αγορά ψηφιακής διαφήμισης.
Το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ, σε συνεργασία με αρκετές πολιτείες, επιδιώκει την ανατροπή της στρατηγικής της Google να καταβάλλει δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως σε εταιρείες, ώστε να εξασφαλίζει τη θέση της ως η προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης σε εκατομμύρια συσκευές. Οι ρυθμιστικές αρχές εκφράζουν έντονες ανησυχίες για το πώς η κυριαρχία της Google στην αναζήτηση ενισχύει αθέμιτα την ισχύ της και περιορίζει τον ανταγωνισμό.
Μεξικό: Η Google στο επίκεντρο αντιμονοπωλιακής έρευνας
Παράλληλα, σε άλλη υπόθεση, ομοσπονδιακός δικαστής διαπίστωσε πως η Google κατέχει παράνομα δεσπόζουσα θέση σε δύο κρίσιμες αγορές ψηφιακής διαφημιστικής τεχνολογίας. Το Υπουργείο Δικαιοσύνης ζητά πλέον τη διάσπαση μέρους της διαφημιστικής αυτοκρατορίας της εταιρείας, απαιτώντας την πώληση του Google Ad Manager — ενός συστήματος που περιλαμβάνει τόσο τον ad server της Google όσο και την πλατφόρμα που χρησιμοποιούν οι διαφημιζόμενοι για να διαχειρίζονται και να αγοράζουν διαφημιστικό χώρο.
Δείτε επίσης: Η Google διορθώνει νέα zero-day ευπάθεια στον Chrome browser
Η απόφαση της Cofece θα μπορούσε να προσθέσει νέο βάρος στη διεθνή νομική πίεση που δέχεται η Google για τις πρακτικές της στον ψηφιακό χώρο.
Οι αντιμονοπωλιακές νομοθεσίες έχουν σχεδιαστεί για την προώθηση του θεμιτού ανταγωνισμού και την αποτροπή μονοπωλιακών πρακτικών.
Η επιβολή αυτών των νόμων είναι απαραίτητη για τη διατήρηση ενός υγιούς περιβάλλοντος αγοράς όπου η καινοτομία μπορεί να ευδοκιμήσει, ενώ παράλληλα προστατεύονται και οι καταναλωτές.
Η έρευνα στη Google σχετικά με τη διαδικτυακή διαφήμιση δείχνει τις συνεχείς προσπάθειες των ρυθμιστικών αρχών να θέσουν υπόλογες τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας για τις ενέργειές τους. Το τελευταίο διάστημα, έχουν υπάρξει πολλές αντίστοιχες υποθέσεις και στην Ευρώπη, που αφορούν εταιρείες όπως η Google, το Facebook και η Amazon. Οι εταιρείες αντιμετωπίζουν αντιμονοπωλιακές έρευνες και πρόστιμα από διάφορους ρυθμιστικούς φορείς.
Πηγή: Reuters
You are receiving this email because you subscribed to this feed at https://blogtrottr.com
If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe here:
https://blogtrottr.com/unsubscribe/nfz/3xfHTz
IT Security News, Gadgets, Tweaks for Geeks and More
Μεξικό: Η Google στο επίκεντρο αντιμονοπωλιακής έρευνας
https://www.secnews.gr/650600/mexico-google-antimonopoliaki-ereuna/
Jun 10th 2025, 17:22
by Digital Fortress
Η ρυθμιστική αρχή ανταγωνισμού του Μεξικού, Cofece, ετοιμάζεται να ανακοινώσει την απόφασή της για το αν η Google έχει παραβιάσει τη νομοθεσία περί ανταγωνισμού στην εγχώρια αγορά ψηφιακής διαφήμισης. Αν επιβεβαιωθούν οι κατηγορίες περί δημιουργίας παράνομου μονοπωλίου, η εταιρεία ενδέχεται να βρεθεί αντιμέτωπη με πρόστιμο που θα μπορούσε να φτάσει έως και το 8% των ετήσιων εσόδων της στο Μεξικό.
Παρότι η Google δεν αποκαλύπτει αναλυτικά στοιχεία εσόδων ανά χώρα, ένα τέτοιο πρόστιμο θα συγκαταλεγόταν στα μεγαλύτερα που έχει επιβάλει ποτέ η Cofece.
Η τελική απόφαση αναμένεται έως τις 17 Ιουνίου. Σημειώνεται ότι, με βάση το νομικό πλαίσιο του Μεξικού, το 8% επί των εσόδων αποτελεί το ανώτατο όριο για κυρώσεις που σχετίζονται με μονοπωλιακές πρακτικές.
Δείτε επίσης: Διόρθωση bug που εξέθετε αριθμούς τηλεφώνου συνδεδεμένους με Google accounts
Η έρευνα της Cofece ξεκίνησε το 2020 και μπήκε στη φάση της δίκης το 2023, όταν και εκδόθηκε σχετική κλήτευση προς την Google Mexico. Η εταιρεία είχε έκτοτε τη δυνατότητα να προσκομίσει αποδεικτικά στοιχεία προς υπεράσπισή της.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Google μπορεί να προσφύγει σε ασφαλιστικά μέτρα για την προσωρινή αναστολή της απόφασης, έως ότου αποφανθεί εξειδικευμένο δικαστήριο για την εγκυρότητά της. Στο μεταξύ, η Cofece έχει αιτηθεί οικονομικά στοιχεία της Google από τη φορολογική αρχή SAT, επιβεβαιώνοντας το βάθος και τη σοβαρότητα της έρευνας.
H υπόθεση φαίνεται να πλησιάζει στην τελική της φάση, καθώς πραγματοποιήθηκε προφορική ακρόαση με την εταιρεία στις 20 Μαΐου — διαδικασία που θεωρείται κομβική πριν από την έκδοση απόφασης.
Η Google έχει υπερασπιστεί τη θέση της απέναντι σε κατηγορίες για αντιανταγωνιστική συμπεριφορά ήδη από το 2020, όταν η Lina Ornelas, διευθύντρια δημόσιας πολιτικής της Google Mexico, είχε δηλώσει: «Το να είσαι μεγάλος δεν είναι κακό. Αυτό που έχει σημασία είναι να μην εξουδετερώνεις τον ανταγωνισμό, ακόμη και αν τα προϊόντα σου είναι πιο αποτελεσματικά και γι' αυτό έχεις περισσότερους χρήστες».
Δείτε επίσης: Το Google Messages αλλάζει τον τρόπο επισύναψης εικόνων και βίντεο
Πέρα από την υπόθεση της Cofece, η Google έχει βρεθεί στο στόχαστρο και για άλλους λόγους. Η πρόεδρος του Μεξικού, Claudia Sheinbaum, είχε καταθέσει αγωγή κατά της εταιρείας για την απόφαση μετονομασίας του «Gulf of Mexico» σε «Gulf of America» στους χάρτες Google Maps που προβάλλονται στις ΗΠΑ — κίνηση που αποδίδεται στην πολιτική του προέδρου Donald Trump. Η αγωγή υποστηρίζει ότι η Google δεν έχει την «εξουσία» να προβαίνει σε τέτοιες ονομαστικές αλλαγές.
Αν η μεξικανική αρχή ανταγωνισμού Cofece καταλήξει σε καταδικαστική απόφαση για την Google, η εξέλιξη αυτή θα εναρμονιστεί με τις αυξανόμενες νομικές πιέσεις που δέχεται ο τεχνολογικός κολοσσός στις Ηνωμένες Πολιτείες. Πέρυσι, Αμερικανός περιφερειακός δικαστής έκρινε ότι η Google κατέχει παράνομο μονοπώλιο τόσο στον τομέα της online αναζήτησης όσο και στη συναφή αγορά ψηφιακής διαφήμισης.
Το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ, σε συνεργασία με αρκετές πολιτείες, επιδιώκει την ανατροπή της στρατηγικής της Google να καταβάλλει δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως σε εταιρείες, ώστε να εξασφαλίζει τη θέση της ως η προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης σε εκατομμύρια συσκευές. Οι ρυθμιστικές αρχές εκφράζουν έντονες ανησυχίες για το πώς η κυριαρχία της Google στην αναζήτηση ενισχύει αθέμιτα την ισχύ της και περιορίζει τον ανταγωνισμό.
Μεξικό: Η Google στο επίκεντρο αντιμονοπωλιακής έρευνας
Παράλληλα, σε άλλη υπόθεση, ομοσπονδιακός δικαστής διαπίστωσε πως η Google κατέχει παράνομα δεσπόζουσα θέση σε δύο κρίσιμες αγορές ψηφιακής διαφημιστικής τεχνολογίας. Το Υπουργείο Δικαιοσύνης ζητά πλέον τη διάσπαση μέρους της διαφημιστικής αυτοκρατορίας της εταιρείας, απαιτώντας την πώληση του Google Ad Manager — ενός συστήματος που περιλαμβάνει τόσο τον ad server της Google όσο και την πλατφόρμα που χρησιμοποιούν οι διαφημιζόμενοι για να διαχειρίζονται και να αγοράζουν διαφημιστικό χώρο.
Δείτε επίσης: Η Google διορθώνει νέα zero-day ευπάθεια στον Chrome browser
Η απόφαση της Cofece θα μπορούσε να προσθέσει νέο βάρος στη διεθνή νομική πίεση που δέχεται η Google για τις πρακτικές της στον ψηφιακό χώρο.
Οι αντιμονοπωλιακές νομοθεσίες έχουν σχεδιαστεί για την προώθηση του θεμιτού ανταγωνισμού και την αποτροπή μονοπωλιακών πρακτικών.
Η επιβολή αυτών των νόμων είναι απαραίτητη για τη διατήρηση ενός υγιούς περιβάλλοντος αγοράς όπου η καινοτομία μπορεί να ευδοκιμήσει, ενώ παράλληλα προστατεύονται και οι καταναλωτές.
Η έρευνα στη Google σχετικά με τη διαδικτυακή διαφήμιση δείχνει τις συνεχείς προσπάθειες των ρυθμιστικών αρχών να θέσουν υπόλογες τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας για τις ενέργειές τους. Το τελευταίο διάστημα, έχουν υπάρξει πολλές αντίστοιχες υποθέσεις και στην Ευρώπη, που αφορούν εταιρείες όπως η Google, το Facebook και η Amazon. Οι εταιρείες αντιμετωπίζουν αντιμονοπωλιακές έρευνες και πρόστιμα από διάφορους ρυθμιστικούς φορείς.
Πηγή: Reuters
You are receiving this email because you subscribed to this feed at https://blogtrottr.com
If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe here:
https://blogtrottr.com/unsubscribe/nfz/3xfHTz
Σχόλια