Και στο βάθος Καραμανλής...

Nonews-NEWS.com

FRANK

Και στο βάθος Καραμανλής...
http://www.nonews-news.com/2025/04/blog-post_807.html
Apr 22nd 2025, 11:30



Σε... σιδηροτροχιά έχει μπει το θέμα της παραπομπής του Κώστα Αχ. Καραμανλή σχετικά με τη διερεύνηση τυχόν ποινικών ευθυνών του για το έγκλημα στα Τέμπη... Σύμφωνα με πληροφορίες της ΑΥΓΗΣ της Κυριακής, ο πρ. υπουργός φέρεται να εμπλέκεται όχι από ένα, αλλά από δύο σημειώματα που έχουν σταλεί στην πολιτική ηγεσία από τις υπηρεσίες του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών. Τα σημειώματα προειδοποιούσαν για έλλειψη προσωπικού και ελλιπή συντήρηση που προκαλούσαν κενά στα συστήματα ασφαλείας. Τα δύο σημειώματα έχει στα χέρια του ο εφέτης ανακριτής Σωτήρης Μπακαΐμης, καθώς φέρεται να του κατατέθηκαν από διευθυντικό στέλεχος του υπουργείου Μεταφορών.

Επομένως ο Σ. Μπακαΐμης θα πρέπει να προχωρήσει στην ποινική αξιολόγηση των δύο ενημερωτικών σημειωμάτων και κυρίως να αποφασίσει αν αυτά μπορεί να αποτελούν ενδείξεις παράνομης πράξης για τον τότε υπουργό Κ. Αχ. Καραμανλή. Σε μια τέτοια περίπτωση θα πρέπει να στείλει τη δικογραφία στη Βουλή για να αποφασιστεί η σύσταση Προκαταρκτικής Επιτροπής με βάση τον νόμο περί ευθύνης υπουργών. Υπογραμμίζεται ότι παραλήπτες των ενημερωτικών σημειωμάτων φέρονται να είναι και ο τότε υφυπουργός Μεταφορών Γιώργος Καραγιάννης και ο τότε γενικός γραμματέας του υπουργείου Γιάννης Ξιφαράς. Ο Γ. Καραγιάννης ως πολιτικό πρόσωπο εμπίπτει στον νόμο περί ευθύνης υπουργών.
Εξαφανίστηκαν οι επενδύσεις

Βεβαίως το ζήτημα είναι κατεξοχήν πολιτικό και αφορά τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Αυτός θα πρέπει να αποφασίσει την παραπομπή Καραμανλή και Καραγιάννη λίγες εβδομάδες μετά την άσκηση ποινικής δίωξης κατά του Χρήστου Τριαντόπουλου, έστω και μόνο για ένα πλημμέλημα, αυτό της παράβασης καθήκοντος. Ο πρωθυπουργός προσπαθεί να βάλει τα Τέμπη στο χρονοντούλαπο της κυβερνητικής ιστορίας της Ν.Δ., όμως οι πολιτικοί συσχετισμοί (και όχι μόνο...) είναι αυτοί που θα καθορίσουν την απόφασή του.

Υπενθυμίζεται, για παράδειγμα, ότι στην υπόθεση της Hellenic Train υπάρχουν και χρήματα που χάθηκαν για το Ελληνικό Δημόσιο επί κυβέρνησης Μητσοτάκη και υπουργίας Καραμανλή. Τον Σεπτέμβριο του 2017 η τότε ΤΡΑΙΝΟΣΕ (νυν Hellenic Train) πουλήθηκε έναντι 45 εκατ. ευρώ στην ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane. Τον Απρίλιο του 2019 υπογράφτηκε μνημόνιο συνεργασίας του Δημοσίου με την Hellenic Train που οριστικοποιήθηκε στις 29 Νοεμβρίου του 2019, ενώ τον Δεκέμβριο του 2020 συντάχθηκε το σχέδιο σύμβασης. Τα κείμενα αυτά προέβλεπαν επενδύσεις ύψους από 650 ως 750 εκατ. ευρώ από μέρους της Hellenic Train (αγορά υβριδικών τρένων και ανακατασκευή άλλων, επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες, σε ακίνητα της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού, σε ακίνητα σιδηροδρομικής εξυπηρέτησης, σε αξιοποίηση κτηρίων στο Θριάσιο Πεδίο κ.ά.). Όμως, αντί να υλοποιηθεί η σύμβαση, άρχισαν νέες διαπραγματεύσεις. Το αποτέλεσμα ήταν η σύμβαση που κυρώθηκε από τη Βουλή το καλοκαίρι του 2022 να ρίξει τις επενδυτικές υποχρεώσεις της Hellenic Train στα 160 εκατ. ευρώ. Χάθηκαν, δηλαδή, περίπου 600 εκατ. ευρώ επενδύσεων, προς όφελος των Ιταλών από τις διαπραγματεύσεις που έκαναν η κυβέρνηση Μητσοτάκη και ο υπουργός Καραμανλής! Η υπόθεση αυτή αποτελεί κριτήριο για την τελική απόφαση Μητσοτάκη όσον αφορά τον Κ. Αχ. Καραμανλή...
Η κατάθεση

Σε κάθε περίπτωση πάντως, οι εξελίξεις σήμερα διαδραματίζονται στο δικαστικό πεδίο στη Λάρισα. Εκεί στον εφέτη ανακριτή κατέθεσε, σύμφωνα με πληροφορίες, η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Μεταφορών του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών. Η μάρτυρας αποκάλυψε ότι έχει στείλει δύο ειδικά ενημερωτικά σημειώματα στην πολιτική ηγεσία εκθέτοντας τα ζητήματα ασφάλειας που προκύπτουν εξαιτίας της έλλειψης συντήρησης και της έλλειψης προσωπικού. Μάλιστα φέρεται να επισημαίνει ότι συνέταξε τα σημειώματα παρότι δεν είχε αρμοδιότητα για τα θέματα ασφάλειας, όμως είχε θορυβηθεί από τα εξώδικα, τις συγκεκριμένες καταγγελίες και τις διαμαρτυρίες των συνδικαλιστών, όπως οι μηχανοδηγοί.

Χαρακτηριστικά είναι όσα αναφέρει το ενημερωτικό σημείωμα της 10ης Σεπτεμβρίου 2021, δηλαδή ενάμιση χρόνο πριν από το δυστύχημα στα Τέμπη: «Η ελλιπής συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου υποβαθμίζει την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών αυξάνοντας τις πιθανότητες ατυχημάτων και συμβάντων, οδηγεί σε επιβολή βραδυποριών που αυξάνουν ιδιαίτερα τους χρόνους εκτέλεσης των δρομολογίων, δημιουργεί έκτακτες καθυστερήσεις ταλαιπωρώντας το επιβατικό κοινό και αυξάνει το τελικό κόστος συντήρησης».

Τα δύο ενημερωτικά σημειώματα είναι μέρος πλέον της δικογραφίας για τα Τέμπη, καθώς κατατέθηκαν στον εφέτη ανακριτή από την προϊσταμένη της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Μεταφορών. Συνολικά κατατέθηκαν ένα απολογητικό υπόμνημα δεκάδων σελίδων και περίπου 15 υπηρεσιακά έγγραφα που αξιολογούνται...




You are receiving this email because you subscribed to this feed at https://blogtrottr.com

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe here:
https://blogtrottr.com/unsubscribe/nfz/GMxWxp
Σχόλια
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από το Google για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookie.